آیت الله رمضانی :سوره قدر شناسنامه علی و اولاد طاهرینش است

مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با سخنرانی و مناجات حضرت آیت الله رمضانی در مسجد ولی عصر(عج) قم برگزار گردید.

حضرت استاد در این مراسم با یادآوری تلاقی شب قدر و شهادت امام علی علیه السلام رمز و راز این تلاقی و پیوند را اینطور بیان کردند:

هامانطور که شب قدر ظرف زمانی قرآن است و خداوند قرآن را در این شب به بشریت هدیه داد،قلب پاک ومبارک امیرالمؤمنین ظرف قرآن شده و با حقیقت وجودی قرآن پیوند عینی خورده است و تحقق واقعی پیدا کرده است. یکی قرآن صامت و دیگری قرآن ناطق است.برخلاف ظرف و مظروف مادی که از هم جدا هستند و هیچگاه آب کوزه نمی شود و کوزه آب نمی شود. اما در اینجا قرآن علی است و علی قرآن است.

ایشان سوره قدر را شناسنامه واقعی اهلبیت عصمت و طهارت دانسته وبیان داشتند:

هنگام نزول سوره قدر پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) فرمودند که این آیه مخصوص تو و شناسنامه تو و اولاد طاهرینت است و هیچ کس به کنه معنی و تفسیر سوره قدر پی نمی برد مگر به مقام ولایت تامه رسیده باشد.

حضرت استاد در ادامه با خواندن ابیاتی از کتاب شریف مثنوی که مقام ولایت علوی را بیان کرده است فرمودند:

من ندیدم کسی بهتر از مولوی جایگاه علی علیه السلام را بیان کرده باشد .به حقیقت،ایشان لب و روح وجان تشیع را در این ابیات بیان کردند آنجا که می فرماید :

ای علی که جمله عقل و دیده ای شمه ای واگو از آنچه دیده ای

انسان برای رسیدن به حقیقت دو راه پیش رو دارد یکی تعقل و دیگری کشف و شهود .مولوی در این بیت علی(ع) را سنبل این دور راه می داند و بیان می کند که هر کس که به این دو راه وارد شود الگویی بهتر از علی (ع) ندارد.

ایشان در پایان با نقل خاطره ای از حیدر آقا معجزه(ره)عرفان اسلامی را پیوند خورده با مسیر اهلیبیت (سلام الله علیهم اجمعین) دانسته و بیان داشتند :

از حیدر آقا پرسیدم که با اینهمه سیر و سلوک و بهره مندی از اساتید کارکشته و راه پیموده نظیر شاه آبادی هاو علامه طباطبایی ها،نزد خدا چه چیزی را برای ارائه و عرضه دارید .ایشان پس از چند لحظه سکوت قطرات اشکی بر گونه اش چکید و فرمود : من هیچ چیز در بساط ندارم جز حب علی و فرزندانش (سلام الله علیهم اجمعین).مسیر عرفان و سیر و سلوک از وسط سینه محمد و آل او (سلام الله علیهم اجمعین) می گذرد.